Opis
elektrycznego zespołu trakcyjnego EN-57
EN
57- trój wagonowy elektryczny zespół trakcyjny przystosowany do obsługi
niskich peronów.
-
Produkowany w Pafawag we Wrocławiu w latach 1961 – 1993.
Składa się z trzech wagonów: dwóch sterowniczych i jednego silnikowego
( zgrupowana w nim jest cała aparatura wysokiego napięcia )
umieszczonego w środku. Wagony są połączone krótkim sprzęgiem
Scharfenberga.
W EN57 zastosowano rozruch oporowy, oraz możliwość jazdy ukrotnionej.
-
W 2006 roku rozpoczęto przeprowadzać modernizację
jednostek, współfinasowane ze środków Unii Europejskiej.
- Zmieniono
:
- - ścianę czołową
- - stanowisko maszynisty
- - wystrój wnętrza
- - przetwornicę
główną wirującą zastąpiono przetwornicą elektroniczną
dającą napięcia 110V DC, 230V AC oraz 24V DC
- - w wózkach jezdnych zastosowano zmianę w odsprężynowaniu
zestawów kołowych od ramy wózka ( sprężyny śrubowe i resory piórowe
zastąpiono stożkowymi wkładkami amortyzacyjnymi gumowo – sprężynowymi
).
-
Zmodernizowane EN57 wyposażone zostały w monitoring ( 16 kamer ) oraz
system antywłamaniowy z detektorami ruchu.
Podstawowe
dane techniczne :
-
producent Pafawag
-
długość całkowita 64,77 m
-
średnica kół 940,1000 mm
-
masa całkowita 125 T
-
typ silników trakcyjnych LK450
-
liczba i moc silników 4 x 145 kW
-
moc ciągła 580 kW
-
prędkość
konstrukcyjna 110km/h
Galeria
fotograficzna EN57
Powrót.
|