Opis lokomotywy spalinowe SP32
- SP32
zostały skonstruowane na zamówienie PKP z przeznaczeniem do
obsługi ruchu pasażerskiego. Lokomotywy cechowały sie stosunkowo
nowoczesną konstrukcją ( prądnica prądu przemiennego, hamulec
elektrodynamiczny ) ale także dużą awaryjnością. Kontrakt opiewał na
dostawę 200 szt. ograniczono do 150. W latach 2000-2003
przeprowadzono modernizację w Interlok Piła. SP32 otrzymało
silniki MTU, zamontowano ergonomiczne pulpity, układy diagnostyki
pokładowej i stacjonarnej, instalacje gaśniczą oraz reflektory
halogenowe. Pojazdy maja nowe numery od 201 wzwyż.
Podstawowe
dane techniczne :
- producent FAUR Bukareszt
-
lata budowy 1985-1991
-
masa służbowa 75 T
-
długość ze zderzakami 16000 mm
-
typ silnika spalinowego M820SR ( 12V396TC14 )
- moc znamionowa 957 kW ( 1015 KM )
-
zapas paliwa 3000 l
- nacisk zestawu kołowego na tor 181 kN
- prędkość
konstrukcyjna 100 km/h
Galeria
fotograficzna SP32
Powrót.
|