WIADUKTY I MOSTY KOLEJOWE
1.Wiadukty i Mosty Kolejowe - Szczecin. 

 

2.Wolin most kolejowy w ciągu linii kolejowej D29-401 ( Szczecin - Świnoujście ) nad rzeką Dziwną. Filary w wodzie to pozostałości po starym moście, jednotorowym, czynnym do lat 70 ( środkowe przęsło starego mostu było obrotowe dla umożliwienia żeglugi.
3.Wrocław, most na Odrze tuż za stacją Wrocław Popowice na linii kolejowej Wrocław - Poznań. 
4.Gliwice Łabędy, most kolejowy Kanału Gliwickiego na linii kolejowej Gliwice - Wrocław.
5.Krzyż, most kolejowy na rzece Noteć na linii kolejowej Szczecin - Poznań.
6.Piła, wiadukt kolejowy nad Ostbahnem odcinek Krzyż - Piła nad  przebiega linia kolejowa D29-405 Piła - Szczecinek. 
7.Białogard, wiadukty nieczynnej linii wąskotorowej Białogard - Sławoborze położone nad liniami normalnotorowymi Białogard - Świdwin oraz Białogard - Szczecinek.
8.Gryfice, most kolejowy na rzece Rega odcinek linii kolejowej D29-402 Gryfice - Trzebiatów pomiędzy Górzycą Reską a Gąbinem. 
9. Runowo Pomorskie, most kamienny na linii kolejowej D29-202 odcinek Stargard Szczeciński - Białogard.
10. Worowo, most kolejowy na rzece Rega, nieczynnej linii kolejowej Worowo - Wysoka Kamieńska D29-420 
11.Most kolejowy na rzece Ina, nieczynnej linii wąskotorowej Stargard Szczeciński Wąsk. - Łobez Wąsk. usytuowany na odcinku Żarowo -Małkowiny około  7 kilometrów od Stargardu Szczecińskiego.
12.Gryfice, most na rzece Rega nieczynnej linii wąskotorowej Gryfice - Tąpadły -  Trzebiatów. 
13.Resko, most kolejowy na rzece Rega rok budowy 1931 łączący stację Resko Północne z Reskiem Południowym i dalej rozebraną ( 1945 ) linią kolejową do Wyszogóry.
14.Resko, most wąskotorowy na rzece Rega łączący linie Resko Wąskotorowe - Mieszewo. Likwidacja ostateczna linii ( rozebranie ) 2007r.
15.Most kolejowy na rzece Noteć, usytuowany pomiędzy stacjami Milcz - Dziembówko na linii kolejowej D29-354 Piła - Chodzież. 
16. Płoty, most kolejowy na rzece Rega, nieczynnej linii kolejowej Worowo -
Wysoka Kamieńska D29-420
17.Linia kolejowa 403 Piła Północ - Ulikowo, odcinek Jeziorki Wałeckie – Krępa Krajeńska. Most na rzece Płociczna. Wybudowany w 1859 roku, o wysokości 18m i długości 110m stalowy. Waga konstrukcji 203t.
19.Linia kolejowa 403 Piła Północ - Ulikowo, odcinek  Krępa Krajeńska - Biały Zdrój Płd. Most umiejscowiony koło miejscowości Nowa Studnica na rzece Korytnica.
20. Linia kolejowa 210 Chojnice - Runowo Pomorskie, odcinek Czarne - Żółtnica. Most na rzece Gwda.
21. | Jastrowie | Częściowo wysadzony most kolejowy, który zawisł na Gwdą. Mostem przebiegała rozebrana po wojnie przez Rosjan linia kolejowa łącząca Jastrowie i Złotów. Całkowita długość mostu 60 metrów, rozpiętość podporowa 40 metrów. Stalowa konstrukcja w 1914 roku przygotowała szczecińska firma J.Gollow u.Sohn
22.Wysadzony, efektowny most nad rzeką Gwdą, linia  kolejowej Wałcz – Złotów w okolicy Płytnicy. Zachowała się wschodnia połowa mostu. Zachodnie przęsło najpierw wisiało pod kątem jednak z biegiem czasu miejscowi złomiarze zdołali zrzucić przęsło do rzeki i pociąć je na części pierwsze. Od tafli wody do mostu 25 metrów.

 kontakt :  filipekpawel@wp.pl

Powrót do strony głównej.