WIADUKTY I MOSTY KOLEJOWE
1.Wiadukty i Mosty Kolejowe - Szczecin. 

 

2.Wolin most kolejowy w ciągu linii kolejowej D29-401 ( Szczecin - Świnoujście ) nad rzeką Dziwną. Filary w wodzie to pozostałości po starym moście, jednotorowym, czynnym do lat 70 ( środkowe przęsło starego mostu było obrotowe dla umożliwienia żeglugi.
3.Wrocław, most na Odrze tuż za stacją Wrocław Popowice na linii kolejowej Wrocław - Poznań. 
4.Gliwice Łabędy, most kolejowy Kanału Gliwickiego na linii kolejowej Gliwice - Wrocław.
5.Krzyż, most kolejowy na rzece Noteć na linii kolejowej Szczecin - Poznań.
6.Piła, wiadukt kolejowy nad Ostbahnem odcinek Krzyż - Piła nad  przebiega linia kolejowa D29-405 Piła - Szczecinek. 
7.Białogard, wiadukty nieczynnej linii wąskotorowej Białogard - Sławoborze położone nad liniami normalnotorowymi Białogard - Świdwin oraz Białogard - Szczecinek.
8.Gryfice, most kolejowy na rzece Rega odcinek linii kolejowej D29-402 Gryfice - Trzebiatów pomiędzy Górzycą Reską a Gąbinem. 
9. Runowo Pomorskie, most kamienny na linii kolejowej D29-202 odcinek Stargard Szczeciński - Białogard.
10. Worowo, most kolejowy na rzece Rega, nieczynnej linii kolejowej Worowo - Wysoka Kamieńska D29-420 
11.Most kolejowy na rzece Ina, nieczynnej linii wąskotorowej Stargard Szczeciński Wąsk. - Łobez Wąsk. usytuowany na odcinku Żarowo -Małkowiny około  7 kilometrów od Stargardu Szczecińskiego.
12.Gryfice, most na rzece Rega nieczynnej linii wąskotorowej Gryfice - Tąpadły -  Trzebiatów. 
13.Resko, most kolejowy na rzece Rega rok budowy 1931 łączący stację Resko Północne z Reskiem Południowym i dalej rozebraną ( 1945 ) linią kolejową do Wyszogóry.
14.Resko, most wąskotorowy na rzece Rega łączący linie Resko Wąskotorowe - Mieszewo. Likwidacja ostateczna linii ( rozebranie ) 2007r.
15.Most kolejowy na rzece Noteć, usytuowany pomiędzy stacjami Milcz - Dziembówko na linii kolejowej D29-354 Piła - Chodzież. 
16. Płoty, most kolejowy na rzece Rega, nieczynnej linii kolejowej Worowo -
Wysoka Kamieńska D29-420
17.Linia kolejowa 403 Piła Północ - Ulikowo, odcinek Jeziorki Wałeckie – Krępa Krajeńska. Most na rzece Płociczna. Wybudowany w 1859 roku, o wysokości 18m i długości 110m stalowy. Waga konstrukcji 203t.
19.Linia kolejowa 403 Piła Północ - Ulikowo, odcinek  Krępa Krajeńska - Biały Zdrój Płd. Most umiejscowiony koło miejscowości Nowa Studnica na rzece Korytnica.
20. Linia kolejowa 210 Chojnice - Runowo Pomorskie, odcinek Czarne - Żółtnica. Most na rzece Gwda.
21. | Jastrowie | Częściowo wysadzony most kolejowy, który zawisł na Gwdą. Mostem przebiegała rozebrana po wojnie przez Rosjan linia kolejowa łącząca Jastrowie i Złotów. Całkowita długość mostu 60 metrów, rozpiętość podporowa 40 metrów. Stalowa konstrukcja w 1914 roku przygotowała szczecińska firma J.Gollow u.Sohn
22.Wysadzony, efektowny most nad rzeką Gwdą, linia  kolejowej Wałcz – Złotów w okolicy Płytnicy. Zachowała się wschodnia połowa mostu. Zachodnie przęsło najpierw wisiało pod kątem jednak z biegiem czasu miejscowi złomiarze zdołali zrzucić przęsło do rzeki i pociąć je na części pierwsze. Od tafli wody do mostu 25 metrów.
23. | Polanów | Czerwony Most na nie istniejącej linii kolejowej Grzmiąca - Polanów – Korzybie. Wybudowany w 1916roku nad doliną rzeki Grabowej. Długość mostu 120m, trzy stalowe, kratownicowe przęsła, wsparte są na betonowych przyczółkach oraz dwóch filarach. Wznoszący się około 15m nad powierzchnią rzeki. Pełnił swoją rolę do 1945 roku. Most był pomalowany na czerwony kolor skąd wzięła sie jego nazwa.

 kontakt :  filipekpawel@wp.pl

Powrót do strony głównej.